Skincare review : LaF Med. Secret Cream + The First


 Hai semua, hari ni aku nak ceritakan what is it like using this product (LaF Med. Secret Cream + The First). Aku beli yang warna pink tu. 👍😀

So far aku pakai memang sangat okay. Texture dia tak pekat pun. Bila aku pakai kat muka, dia macam cair bila kita sapu- sapu tu. Kalau sapa yang pernah pakai produk Hada Labo yang warna biru tu...hah yang tu bila aku pakai... memang rasa ada melekitlah sebab texture dia pekat. Aku tak berapa suka sangatlah. Aku lagi prefer kalau moisturizer tu macam lebih kepada cair..umpama kita sapu air kat muka.

Lagi satu aku tak suka sangat dia pekat sebab lepas kita pakai moisturizer kan kena pakai sunscreen... Sunscreen tu pun texture dia dah melekit so aku tak berapa suka sangatlah kalau moisturizer aku tu pekat sangat. Nanti muka aku rasa berminyak sangat. Anyway muka aku jenis dry skin tapi aku tak gemar sangat pakai texture pekat. 

Produk LaF ni aku pernah pakai yang ampoule dia. Aku ada review produk tu kat post aku lain. Yang ampoule tu memang aku suka sangat sebab rasa glowing je muka aku hahaha. Then kali ni aku try beli cream dia pulak. Saja nak test benda baru. So far aku pakai sangat okay. Dia meresap cepat kat kulit. Harga dia pun boleh tahanlah hahaha. Aku beli dalam harga RM35 lebih kot....aku tak ingatlah. Tapi dalam lingkungan harga macam tulah. Aku rasa better beli kalau ada sale. Produk ni cuma ada kat Guardian je. Watson takde pun. 

Korang kena cari produk ni secara terperincilah kat dalam kedai tu sebab apa...setiap kali aku masuk Guardian, susah aku nak cari. Macam main tressure hunt pulak. Agaknya produk ni pun tak banyak sangat ada. Kadang-kadang langsung tak ada hahaha..dah habis kot. 😅

So conclusion dia, aku syorkan kepada siapa yang nak try LaF cream...belilah. Kalau rasa harga dia mahal sangat...tunggulah sale nanti. Cream tu ada tiga jenis tapi aku pilih pink tu pun sebab dia kata boleh buat muka glowing hahaha. Rasa glowing jugalah kat muka. Muka nampak bersih dan bright je hahaha 😆. 

Comments

Popular Posts