Skincare review : Aiken Vita-C Bright Serum & Aiken Vita-C Bright Moisturizer

 Assalammualaikum dan hai semua,


My Honest Review:

Hari ini aku nak cerita sikit pengalaman aku memakai produk Aiken terutamanya Vita-C Bright Serum. Untuk produk yang aku beli ini, aku dah pakai lebih daripada 2 bulan. Tujuan aku beli serum Aiken ini sebab masa tu muka aku tengah mengalami parut lepas jerawat dah kecut. Ada dalam 3 parut macam tulah. Lepas tu, aku pun bukan rajin sangat pakai skincare tiap-tiap hari...jadi muka aku nampak jugalah kusam.

Bila aku belek-belek pasal skincare, aku periksa yang vitamin C dan Niacinamide merupakan elemen yang main peranan untuk masalah kulit macam aku tu. Jadi kebetulan Watson pun tengah buat SALE :) Aku pusing-pusing dan terjumpa produk Aiken ada vitamin C. Tengok harga pun murah. Memang cun la beli masa tu. Mula-mula aku beli serum Aiken dulu dan kemudian moisturizer vitamin C dia.

Okay straight to the point, aku mula pakai bulan 6 tak silap aku. Masa pakai tu tak adalah parut terus hilang serta merta. Rasanya ambil masa dalam 2 bulan macam tulah. Barulah pudar parut jerawat aku. Memang berkesanlah produk ini. Nak beli produk yang mahal-mahal tu terlebih bajet pulakkan. Nasib baiklah aku beli yang murah tapi berbaloi.

Tapi pada masa yang sama, aku punya moisturizer yang pink jenama LaF tu pun nak habis dah. Jadi aku pun beli moisturizer brand Aiken warna oren tu. Itu pun main peranan untuk kulit aku. Sama-sama menghilangkan parut dan buat kulit aku nampak tak kusam. Kalau pasal mencerahkan kulit tu tak adalah kulit aku terus berubah warna macam kertas ke warna kulit orang Korea ke...tak adalah sampai macam tu. Kulit aku memang dah cerah cuma dia nampak cerah ikut warna kulit aku. Warna tak sekata pun dah hilang. Muka pun jadi glowing 😁

Tapi aku baca kalau pakai vitamin C ni kena rajin pakai sunscreen. Kalau tak pakai, nanti senang sunburn. Untuk serum tu, aku pakai daily siang dan malam. Sebab aku nak parut tu cepat hilang hahaha. Aku cuba juga la tap tap sikit bawah mata aku sebab aku ada dark circle...tapi sama je. Masih ada huhuhu.

Kesimpulannya, produk Aiken yang ada vitamin C ni sangat okay. Harga pun tak mahal sangat. Just nice.

Selamat membeli dan mencuba, tee-hee :)




Comments

Popular Posts